Forældresamarbejde

Forældresamarbejde omkring opstart

Tryghed og genkendelighed er vigtig for barnets positive overgang til børnehave.
Her får I som familie mulighed for at opleve stemning, kultur samt møde børn og voksne der fremtidigt vil blive vigtige personer i jeres barns liv.

Vi bestræber os på at afholde opstartsmøde kort inden barnets opstart. Forældre og kommende kontaktperson er i dialog omkring et fælles fokus, nemlig barnet. Der vil være et opfølgningsmøde i løbet af det første halve år, så vi sammen kan se på den første tid, og  det der er gået godt og justerer os hvis der er behov for.

Dialog i hverdagen

Dialog i hverdagen er vigtig for vores samarbejde omkring jeres barn. Vi prioriterer tid til dialog både, når I afleverer og henter.  Er der brug for yderligere samtale kan vi aftale at ringe sammen senere på dagen. I er altid velkommen til at ringe til os.

AULA er den digitale kommunikationsform. Her skriver vi om dagen og informerer om praktiske tiltag. AULA er desuden jeres værktøj til at melde jeres barn fri, syg, ferie eller andet.

Organiseret forældresamarbejde

Organiseringen omkring det mere formelle forældresamarbejde er således:

• Opstartssamtale. Cirka tre uger inden start.

• Opfølgningssamtale. Her zoomer vi sammen med jer ind på de første måneder med fuld fokus på jeres barn.

• Forældremøder. Én gang årligt, typisk om sensommer/efteråret afholder vi forældremøde. Indhold ved disse møder planlægges i et samarbejde med institutionsbestyrelsen.

• Førskole-forældremøde. Vi har et forældremøde denne måned for forældre til kommende skolebørn, hvor vi ser frem mod den kommende skolestart og det fælles samarbejde herom.