Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Fysiske rammer

Fysiske rammer - inde

Børnemiljø er et samlet begreb for vores indretning. Rummene er indrettet i et børneperspektiv og justeres løbende efter børnenes interesser og samspil. Stuerne, gangarealer, vindfang og personalerum er alle aktive rum i forhold til det pædagogiske arbejde i mindre børnegrupper.
Den hjemmelige og æstetiske atmosfærer skaber vi ved udsmykning med blomster, børnenes kreationer og led-lys.

Fysiske rammer - ude

Uderummet som læringsmiljø – altid i bevægelse.
Legepladsen er et trygt og afgrænset rum som altid er omskiftelig. Sommer, vinter, forår og efterår. Varme, kulde lys og mørke. Til fælles for alt dette er, at det er et rum, der inspirerer børnene på en følelses, kropslig, social og lærende måde. Om det er når vi laver bål, rydder op eller leger fangeleg.

Science under åben himmel 

Science tilgangen vægter en undersøgende, nysgerrig og aktiv inddragelse. Hvad sker der med sand, når man bygger sandslotte, er sandet bedst at bygge med når det er vådt/tørt? Hvor vil mariehønsene helst bo og hvor holder bierne til?

Uderummet i nærmiljøet

Det åbne og fælles sociale uderum som legepladser i nærområdet og gåture, anvender vi til nysgerrigt at gå på opdagelse i naturen og andre legepladser, hvor der er mulighed for anden fysisk  udfoldelse og udfordring.