Traditioner og aktiviteter

Traditioner er kultur

Vi har mange tilbagevendende traditioner i vores årshjul:

• Fastelavn
  • Påske
  • Afslutningsfest for kommende skolebørn
  • Sommerfest arrangeret af institutionsbestyrelsen for, børn, forældre, søskende og personale
  • Børne OL
  • Halloween
  • Julehygge

Gennemgående hele året:

• Forældrekaffe

• Legetøjsdag

• Udklædningsdage

• Fælles fødselsdage – én gang mdr.

Vi har også mange aktiviteter som er gennemgående i løbet af året:

• Ture ud af huset ex. i teatret etc.

• Bogbus og biblioteksture

• Besøg på Gug Skole

• Udedage

• Besøge legepladser i nærområdet

Følge dit barns spor

Dagtilbuddene skal fremme børns dannelse, hvor begrebet dannelse refererer til en dybere form for læring, hvor barnet som aktiv deltager forankrer værdier og viden i egen personlighed som rettesnor for at orientere sig og handle i en global verden som et hensynsfuldt, kritisk, demokratisk menneske. KILDE: Styrkede pædagogisk læreplan, Børne- og socialministeriet.

Du må gerne låne

Vi arbejder ud fra den gode overgang, dette gælder også i hverdagene. Derfor vægter vi højt at dit barn kan få lov til at låne et stykke legetøj med hjem fra børnehaven, for at den gode leg kan fortsætte, selvom børnehaven bliver skiftet ud med børneværelset derhjemme. Vi har også mange spændende bøger, som børnene gerne vil dele med familie, ved at låne dem med hjem. Det er den gode overgang, som giver barnet en god oplevelse i afhentningsprocessen.